Boda Borg

Haft en sjukt grym helg med klassen i karlskoga. Vi befann oss på boda borg.
Kl 08.00 på lördag morgonen lämnade vi injsön och åkte mot karlsokga. Efter några timmars bilresa var vi äntligen framme. Vi gick till våra lägenheter, tjejerna delade på musik rummet och killarna på spel rummet. I rummet där jag sov bodde jag, julia, linnea, ella och tilde, vi bodde i "Abba" rummet. Vi alla satte på oss träningskläderna och sedan gick vi till resturangen och åt lunch. Efter de va de dags för alla celler. De va ett helt lägenhets hus fyllda med massa celler, mer än 100, minst. Vi var indelade i tre grupper och i min var de jag, julia, amanda, john och jonas. Ska jag vara ärlig så var jag rädd för dom flesta cellerna för de var liksom trånga tunnlar sov var jätte mörka, lite cellskräck så där. Men de fanns också många som var väldigt roliga och jag har inte rädd för spökhuset, haha. Den var bara rolig tycker jag. Alla säger typ att den är jätte läskig, haha. Men vid typ halv 6 så gick vi och åt middag i resturangen igen och när man var klar med de fick man fortsätta med cellerna till kl 9, men jag och linnea orkade inge mer när klockan hade slått över åtta så vi var dom första som gav upp och gick tillbaka till lägenheten. Jag duschade för man kände sig så ofräch och svettig. Jag och linnea gick ut på våran balkong och började prata med nå andra från anndra klasser som var ute på deras balkonger. När alla tjejer från klassen hade kommit tillbaka så gick vi ut på bakgården och träffade den klassen som bodde över oss, dom var jätte snälla. 
På söndagen så gick vi upp halv sju, fixade oss, åt frukost, packade och städade. När allt var klart så hoppade m´vi in i dom tre minibussar som vi hade och åkte ut till skogen där vi skulle på "Wild Kids Äventyr". Vi blev indelade i två lag, dom röda och dom gula. Jag hamnade i de röda laget med julia, linnea, tilde, lucas, alexander och jonas. Tävlingarna gick tyvärr inte så bra för oss, vi vann två, haha. De var att sitta i 90 grader och hålla en vatten ballong på ca 2,5 kg ovanför en spik. Jag var faktiskt med på den där ballong tävlingen och kom 3 av 6. De var tre från varje lag som stog. I slutet stog de mellan mig, lucas och david. David som var från de andra laget var jätte nära på att smälla ballongen, vilket jag hoppades på så jag kunde bli vinnare, men när de hade gått 17 minuter så gav jag upp och hade typ ingen kraft kvar i armarna. Dom gjorde ont som f**. Sedan åt vi mat och fortsatte med tävlingen. Under alla tävlingarna hade man samlat "wild kids mynt" som avgjorde vem som vann, den som hade mest vann så klart. Vi hae 3 mynt medans de gula laget hade 22, så de blev förlust för oss, hahaha. Men jag de spelade ingen roll för mig om vi vann eller inte, huvudsaken var att vi hade kul. När allt var slut så gick vi tillbaka till bussarna och åkte hem. 
För alla som ska på klassresa men inte vet vart, jag tipsar verkligen om boda borg, de va verkligen jätte kul. Ni kan besöka deras hemsida häär
 
Haha de blev lite långt, men ändå
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu