Dag 1 - Flyga till Antalya

Jag har alltså varit till turkiet med min mamma och min syster, även ett gäng penisonärer, haha. Denna resan fick mamma gratis när hon köpte några saker och då kunde hon köpa så att jag och min syster fick följa med också. Vi har åkt runt på en buss genom antalya och pamukkale och sett oss omkring, de var mycket lärorikt och de hände mycket mer än om man bara skulle ligga på stranden alla dagar.
De var en jätte bra och mysig vecka.
 
 
Ungefär 07.00 så kom mormor och hämtade oss på tisdags morgonen. Hon skjutsade ner oss till tågstationen och runt 07.18 hoppade vi på vårat tåg mot stockholm. Vi hade varit dumma nog och inte köpt sittplatser så efter några plats byten hamnade vi bredvid en familj ifrån leksand och irosnikst nog kommer dom från turkiet, haha. 
När vårat tåg kom fram gick vi upp på skycity där vi chillade i 3 timmar innan vi fick checka in våra väskor.
När väskorna var in checkade så gick vi genom säkerhets kontrollen och sedan in med tex freen och victoria´s secret och de där. Vi kollade igenom de och sedan fick vi skynda oss i med lunchen. Så fort vi hade ätit upp så skyndade vi oss till våran gate, men de behövde vi inte eftersom vi kom iväg ungefär en halvtimme försent då de blev strömavbrott på arlande och dom kunde inte tanka flyget, haha så typiskt. Men en halvtimme senare fick vi äntligen boarda. Flyget lyfte 15.45 om jag inte minns fel. Alltså dom tre och en halv timmarna vi satt på flyget var dom längsta i mitt liv, usch vad tråkigt jag hade. Runt 20.30 (turkisk tid, dom ligger en timme före sverige) landade vi äntligen i antalya. Vi klev av och gick och väntade på våra väskor, Och min kom så klart bland dom sista, haha så drygt. Men när vi väl hade fått dom så gick vi till utgången. När vi kom ut så blev vi upphämtade av buss. 5 olika bussat var där och vi hamnade på den tredje. Vi åkte till hotellet som vi skulle bo på, Süral resort heter de och de ligger i colakli och dit tog de ungeför 45 minuter att åka. När vi kom dit gick vi och fick våran nyckel, till rummet, chillade där en stund och sedan gick vi ner och åt middag i hotellet. Klockan var typ halv tolv när vi åt middag, haha, gott var de inte heller. 
När vi kom tillbaka till rummet gick vi typ och lade oss på en gång.
Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu